هتل آپارتمان احسان مشهد، یکی از دو هتل مشهد است که در فرودگاه مهراباد غرفه دارد. دهم فروردین که از تهران عازم مشهد بودیم یک سوییت از همان غرفه رزرو کردم و با خیال راحت عازم شدیم. وارد اطاق که شدیم شوک عجیبی به هردومان وارد شد . یک اطاق بسیار کوچک اندازه یک تخت دو نفره را به اسم سوییت به ما تحویل دادند که فن کویلش هم کار نمی کرد. تنها نشانه ای که از سوییت داشت یک سینک ظرفشویی بود با یک ریکا و یک اسکاچ! اگر فرض می کردیم که سوییت نیست و اطاق عادی است باز برخی الزامات استاندارد را نداشت یا از بس کوچک بود که کارایی نداشت. قبل از اینکه اعتراضی بکنم مدارکی را که امضا کرده بودیم بررسی کردم . دیدم که در لابلای جملات و کلمات و اشکال زیبا و عوامفریبانه تبلیغاتی، درجایی اندازه اطاق ذکر شده است. مشاور بازارایابی و تبلیغاتشان آدم هفت خطی بوده. چنان با کلمات بازی کرده بود که حتی اهل فن را هم به اشتباه می انداخت. به عنوان مثال شما از این عبارت چه استنباطی می کنید: اینترنت پر سرعت در تمام آپارتمان ها؟ آیا جز این استنباط می کنید که اینترنت پر سرعت خواهید داشت؟ خب من برایتان ترجمه می کنم: اینترنت پر سرعت فقط در آپاتمان ها دایر است نه در سوییت ها!!! سایر جملات تبلیغاتی شان هم به همین مهارت تنظیم شده است. باران بود و حال نقل و انتقال نداشتیم والا دلیلی نداشت که به این نیرنگ تن بدهیم. تصمیم گرفتیم سرمای اطاق را با گرفتن پتوی اضافی حل کنیم ولی یک ساعت از تقاضایمان گذشت و نیاوردند تا اینکه خودم رفتم پایین و پس از مشارکت در دعوایی که مسافر دیگری مثل ما راه انداخته بود، پتو را دستی گرفتم و آوردم. شب را به سختی صبح کردیم ( نشان به این نشان که یادداشت قبلی من ساعت ۳ بامداد از یک کافی نت ارسال شده بود یعنی بیدار بودم و شب گردی می کردم) صبح اولین کاری که کردیم انتقال به یک هتل دبگر بود. یک اطاق ۳ تخته را به هزینه ۲ تخته دادند و بیست درصد هم تخفیف دادند. اطاق مثل میدان فوتبال است. تمام امکانات استاندارد فراهم است. فضاهای بزرگ و چشم اندازهای زیبا دارد. لابی، رستوران، آسانسور و سایر قسمت های هتل بسیار بزرگ هستند و اطاق چنان گرم است که ترموستات را در پایین ترین درجه گذاشته ایم. قیمت؟ نصف قیمت هتل قبلی! با آن مسافر ناراضی دیگر قرار گذاشته ایم که این موضوع را پی گیری کنیم. لابد جایی هست که به این تخلف ها رسیدگی کند. بخصوص که در مشهد و با پوشش خیریه انجام میشود. اتفاقا چون مشهد است و مسافرش تضمین شده است این نوع مدیریت جواب میدهد والا تخته شدن این جور دکان ها به سال نمی کشد. نقل است که یک سلمانی در سر گذر بوده که کارش اصلا خوب نبوده. یکی از مشتریان پس از مشاهده بلایی که سرش آمده بود، از سلمانی سوال می کند که تا حالا سر کسی را دو بار اصلاح کرده ای؟ جواب میدهد: نه، ولی با همین مشتری های یکبار مصرف هم اموراتم گذشته است! |
Wednesday, March 11, 2009
بازاریابی یانیرنگ؟
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment